A Blizzard hét év után lefújta a Titan következő generációs MMO fejlesztését

Kategória: Interjú

A Blizzard hivatalosan is lefújta a titokzatos következő generációs MMO játékának, a Titannak a fejlesztését. A cég a Polygon oldalnak adott interjújában, mely alább olvasható, erősítette meg a hírt.

Ez a felismerés legalább hét évnyi fejlesztés után jött el, amit tavaly egyszer már teljesen visszaküldtek a tervezőasztalhoz, hogy újragondolják a projektet.

A Blizzard társalapítója és CEO-ja, Mike Morhaime a Polygonnak megismételte, hogy technikailag a cég hivatalosan sosem jelentette be a Titant, habár az nem volt fukar a játékról szóló információkkal az elmúlt hét év során. “Létrehoztuk a World of Warcraftot, amitől nagyon magabiztosnak éreztük magunkat és úgy hittük, hogy tudjuk, hogyan kell MMO-t készíteni,” mondta Morhaime. “Szóval kitűztük magunk elé a legambíciózusabb tervet, amit el lehetett képzelni. És szimplán csak nem állt össze.”

“Nem találtuk élvezetesnek,” folytatta Morhaime. “Nem találtuk benne a szenvedélyt. Az újraértékelési időszakban pedig igazából arról volt szó, hogy ez volt-e az a játék, amit el akarunk készíteni. A válasz pedig ‘nem’ volt.”

Chris Metzen, a Blizzard történet- és franchise fejlesztési alelnöke a Titan elkaszálását ‘gyötrőnek’ nevezte. Morhaime egyetértett: “Mindig nagyon nagyon nehéz ezeket a döntéseket meghozni. Nehéz volt lefújni a Warcraft Adventurest. Nehéz volt lefújni a StarCraft Ghostot. De ezek végsősoron mindig jobb minőségű munkákat eredményezett.”

“Nagyon fontos az a fegyelem, hogy tudni kell kilépni,” mondta Metzen. “Kezdtük elveszteni az egész dolognak a perspektíváját és felakadtunk a kisebb problémákon. Vissza kellett lépnünk egyet és újragondolni, hogy mi a fenét is akarunk igazából csinálni.”

Ahogy Metzen és Morhaime végignézett a Blizzard elmúlt évtizedén a Titan elkészítésének fő motiválóereje a World of Warcraft töretlen népszerűsége volt, ami a cég első MMO-ja és a műfaj pénzügyileg legsikeresebb játéka is egyben.

“A helyes dolgot próbáltuk tenni és megépíteni a megfelelő, intelligens terméket, amit aztán csak mozgásban kell tartani,” mondta Metzen. “A lehetőség, hogy ezt a perspektívát újra megtaláljuk, egy kicsit leporoljuk és az egészet egy egységes csapatként újraértékeljük – nagy áldás volt.”

Metzen arról is beszélt, hogy “rendelkezünk egyfajta tehetetlenséggel, kötelezettséggel és identitással, ami nemcsak bennünk létezik, hanem, amit a játékos közönség is fenn tart velünk szemben.” Ez késztette a Blizzardot, hogy erőiket egy második MMO-ra koncentrálják. “Tényleg ezek volnánk mi?” kérdezte. “Tényleg ezt akarjuk? Tényleg éveken át ebben akarjuk kiélni a szenvedélyünket, a munkahelyi életünket, a karrierünket?”

“Egy MMORPG cég lennénk?” tette hozzá később, amivel egyben levonta a következtetést is az előző kérdésekből.

Morhaime ezt az utolsó retorikai kérdést elég egyszerűn válaszolta meg: “Nem akarjuk, hogy egy műfajjal azonosítsanak bennünket. Szimplán csak mindig nagyszerű játékokat akarunk kiadni.”

Metzen a Blizzard kreatív útvesztését egy együtteséhez hasonlította: “Nem azt mondom, hogy egy kiöregedett rock együttes lennénk. De lehet látni dokumentum filmeket a The Rolling Stonesról, vagy U2-ról, vagy azokról a bandákról, akik már elég régóta húzzák a nótát. És vannak idők, amikor ezek a bandák totál megőrjítik a tagjaikat. Nem számít, hogy mennyi tapasztalatod van, vagy, hogy mennyire vagy jó, néha csak nem fogod megtalálni a hangot. Ilyenkor csak ki kell lépni abból a fene stúdióból, leülni egy sörre és újracsoportosítani az erőket.”

“A Titan sok értelemben is ez volt számunkra,” mondta Metzen. “Tettünk egy lépést hátrafelé és láttuk, hogy vannak pofás elemei. Mindenképpen jó volt, mint egy nagy, széles ötlet, de csak szimplán nem tudtuk összerakni. Nem állt össze a kép. A zene nem áramlott. Minden remek összetoborzott akaratunk, tapasztalatunk és szaktudásunk ellenére kellett így döntenünk.”

Ez a megközelítés ismerős lehet annak, aki végignéz a Blizzard múltjában történt elkaszálásokra, de Morhaime tisztán megfogalmazta a cég filozofiáját: “Az biztos, hogy inkább lefújunk egy játékot, amibe rengeteg időt és erőforrást raktunk bele, mintsemhogy megjelenjen valami, ami…”

Metzen fejezte be Morhaime mondatát: “összetörné a kapcsolatunkat. Szétzúzná a bizalmunkat.”

“Nem mondanám, hogy sosem fogunk még egy MMO-t kiadni a jövőben,” mondta Morhaime. “De az biztos, hogy jelenleg nem ezzel szeretnénk tölteni az időnket.”

Metzen tisztázta, hogy a Blizzard továbbra is támogatni a World of Warcraftot. “Személyes reményem, hogy örökkön-örökké fenntarthatjuk,” mondta.

Az interjú során Metzen és Morhaime is azzal érvelt, hogy az újabb, kisebb léptékű Blizzard projektek  – pl.: Hearthstone, Heroes of the Storm – elszaporodása szerepet játszhatott abban, hogy a cég elfordult a Titan irányából.

“Azt hiszem, hogy a lecke, amit meg kell tanulnunk, az az, hogy csak olyan dolgokba fektessünk energiákat és olyan projektek mellett kötelezzük el magunkat, amelyek koncentrálásból és ihletből származnak,” mondta Metzen.

Kifejtette, hogy a Hearthstone segített a cégnek ráeszmélnie, hogy nem kell mindig egy bizonyos méretű projekteken dolgozniuk.

“Lehetséges, hogy azzá váljunk, amivé szeretnénk és emelett inspiráljunk másokat is a cég környezetében, hogy kísérletezzenek, legyenek kreatívak és ragadjanak meg olyan lehetőségeket, amelyek lehet, hogy lenyűgözik majd az embereket,” mondta Metzen. “Nem biztos, hogy egy óriási méretű, nyári blockbuster típusú termékekben kell gondolkodni.”

Ezeket olvastad már?