Blizzard: A random faktor növeli a profizmust

Szerző:
Kategória: Hearthstone

Csak olvass bele bármilyen Hearthstone fórumba, előbb vagy utóbb belebotlasz olyan kommentekbe, melyek a nagy szerencsefaktor (RNG=Random Number Generator) miatt kritizálják a játékot. Most, hogy bejelentették az új Goblin vs Gnomes kiegészítőt és láttuk azok lapjait, még nagyobb az esély, hogy ezek a kommentek előtérbe kerülnek.

A Blizzard tökéletesen tisztában van azzal, hogy ez negatív hatással is lehet játékra, de úgy gondolják, hogy a véletlenszerűség kötelező eleme kell, hogy legyen a játéknak, ezzel kihívásokat és meglepetéseket biztosítva a hosszú távú kártyázóknak.

A mostani BlizzConon Yong Woo, a játék egyik producere  azt hangsúlyozta, hogy a bemutatott új lapok nem feltétlenül az igazi arcát mutatják a kiegészítőnek. De azt is mondta, hogy a fejlesztőcsapat rendkívül izgalmasnak tartja, hogy még több véletlenszerű eseményt bevigyenek a játékba.

“Mi tényleg úgy gondoljuk, hogy a random faktor az, ami a Hearthstonet izgalmassá és élvezetessé teszi”

Woo rámutatott arra a meccsre, amit a BlizzCon panelnél játszott két profi és ahol az egyiküknek minden egyes körben a legjobb kombinációs választást kellett megtalálnia, hogy életben maradjon.

Ami itt érdekes, hogy a végeredmény statisztikai alapon nyugszik, és a játékos, amit egész meccs alatt csinál az az, hogy maximalizálja az esélyeket a maga javára. Az a végső pillanat, amikor 3:1-hez esélye volt arra, hogy túlélje a kört és a következőben nyerjen, a saját maga által kreált mesteri lépéssorozatok legoptimálisabb megtalálásában keresendő. Ezért hiszünk abban, hogy a random faktor nemhogy csökkenti, de növeli a skillt, a profi szint eléréséhez. Mert stratégiai döntéseket hozni, a jövőbeli várható bizonytalanságok alapján rendkívül nehéz. Itt nincs garancia arra, hogy ha A,B, C lépéseket csinálom akkor rendre X,Y,Z fog történni és simán megnyerem a játékot. A lépések variációja és következményei szinte végtelen.

Az RNG (véletlenszám generátor) gyakorlatilag kötelezi a játékost arra, hogy olyan problémákat oldjon meg, amikre nem is gondolt, hogy szembe kerülhet velük. És ez egy roppant izgalmas döntéssorozat elé állítja a játékost. Én úgy gondolom, hogy a profi játékosoknak ez hatalmas teret biztosít, hogy megkülönböztessék magukat a többiektől, bebizonyítva a magasabb rendű gondolkodásukat és a szituációk átlátását.

Néhány új kártya ezeket hivatott elérni, hogy a legjobbak tanulják meg irányítani a véletlen faktort a maguk javára. Hosszú távon ők lesznek a sikeres játékosok.

Például egy szintén mostani BlizzCon meccsen, egy mech kártya egy Mana Wraith-et tett az asztalra, ami megnövelte minden minion kijátszhatóságát egy manával.

A fejemben csak úgy tekeregtek a fogaskerekek. Mi történt? Mit is kellene csinálnom, hogy ezt a szituációt az előnyömre és ne a hátrányomra fordítsam?

Számunkra ezek az izgalmas élmények, a tehetség az ilyen döntéshozataloknál tör előre. És mindezek mellé a közönség is rendkívül jól szórakozik és izgul mellette.

Forrás

Ezeket olvastad már?