Starcraft: A koreai esport felvirágzása

Szerző:
Kategória: Edukáció, Nemzetközi esport, Starcraft

A Blizzarddal foglalkozó blogsorozatunk keretében már tárgyaltuk a Heroes of the Storm szerepét a MOBA reneszánsz korában. Átrágtuk magunkat a Hearthstone jelentőségén, ami új dimenziókat nyithat az esport szemléletben. Sorozatunk aktuális részében pedig a Blizzard egyik legjelentősebb sorozatáról, a Starcraftról fogunk beszélni. Mi is az a Starcraft, milyen hatást gyakorolt az elektronikus sportok világára?

A Starcraft 1998-ban indult hódító útjára. A Blizzard stratégiai játéka az egyik első olyan kompetitív-orientált program volt a videojáték piacon, amely igazán stílusos és szórakoztató köntösben tudta tálalni a benne rejtőző, szinte végtelen számú stratégiai lehetőségek tárházát. A játék magán viseli a Blizzard védjegyét, tehát pár perc alatt szórakoztató tud lenni egy olyan ember számára is, aki életében először ül le a virtuális csatatér kihívásait szemlélni, de olyan magas szintre is elsajátítható, mint talán semmi az esportok világában.

Szervezhetünk inváziót a Zerg idegen faj társaságában, vagy védekezéssel kifáraszthatjuk az ellenfelünket a Terran egységekkel, a lényeg egy és ugyanaz, kihasználva a több ezer taktikai lehetőséget móresre tanítani az ellenfelünket. A játék részletes bemutatása nem célja ennek az írásnak, inkább egyfajta kedvcsinálóként szolgál azok számára akik eddig távolságot tartottak a Blizzard RTS remekművétől.

Azok számára, akik követik az esport világ eseményeit, és azoknak is akik csak futólag hallanak az ilyen hírekről, teljesen nyilvánvaló, hogy Dél-Korea esport kultúrája évekkel megelőzi, a csak mostanában igazán fejlődésnek indult európai és amerikai esport világot. Ezt az országot nem csak az indította el a pályán a kompetitív játékok világában, hogy a televíziókban Starcraftot vetítettek amikor már nem volt más, de kiváló taktikai érzékük és fegyelmezettségük is hozzásegíti őket a sikereikhez, amiről cikk is jelent meg kis csoportunkban nemrég.

Persze semmiképpen sem hátrány, hogyha egy videojátékokkal aktívan foglalkozó fiatal mögött egy egész nemzet áll. Koreában a Starcraft egyetemi tantárgy és vallás. Az esportoló fiatalokat istenként tisztelik, a koreai focicsapat álma vállt valóra, hogy találkozhattak saját hőseikkel, a koreai Starcraft csapattal.

Ez adott nekik erőt a saját versenyükhöz. Reklámok, fény és rajongás veszi körül ezeket a virtuális atlétákat, mert egy nemzet belátta, hogy az esport szórakoztató ugyanakkor kemény: mindennapos szellemi munka jár vele. Nos ez a Starcraft hatása. Egy nemzet felemelése az elektronikus sportok legmagasabb szintjére, egy olyan játékkal, ami ebben a tekintetben messze megelőzte a korát.

A Starcraft második részét, pedig multiplayerben már ingyenesen is játszhatjuk, ha a történetet szeretnénk megismerni, csak akkor kell fizetnünk, de a történetet számos könyv is kiegészíti, ezért nagyon könnyű elmerülni a Blizzard egyik nagy univerzumában a háromból.

A játék részletes boncolgatásába most csak azért nem megyek bele, mert már mindenki ismeri. Sokan szeretjük, és tisztelettel fordulunk felé. A Blizzard rengeteget tett az esport felemelkedése érdekében, a Starcraft pedig a kompetitív játékok szent grálja.

Következő blogunkban egy igen vitatott játék következik, amiről még a csoportunkon belül is vita zajlik. Összegezzük az érveket és ellenérveket, hogy kiderítsük vajon esport lehet-e a World of Warcraft. Az újra reneszánszát élő, ősöreg MMORPG az esportokhoz való közeledés jeleit mutatja az elmúlt években. Vajon a Blizzard sikert érhet el ebben a törekvésében? Esetleg már bele is bukott? Következő blogunkban, megtudhatjátok. Jelenlegi írásunkat pedig az Otherworld remek kis Starcraft bemutatójával zárnám azok számára, akik még több ismeretre vágynak a témában. Maradjatok velünk, sorozatunk befejező részére is.

Ezeket olvastad már?