StarCraft II: Legacy of the Void – bemutatkozik a multiplayer

Kategória: Ismertető, Starcraft

A Legacy of the Void játékélmény céljai

A StarCraft II utolsó kiegészítőjének megjelenésével egyidőben a fejlesztőcsapat a multiplayer játékélményt is több ponton ráncba szedi. Ezek az újítások a játék alapvető részeit is érinteni fogják, például: változások a jelenlegi egységekben és játékmechanikákban, illetve további egységek bevezetése, melynek célja a játékélmény elmélyítése új, jelentőségteljes módokon.

Több akció, több lehetőség a harassra
Több lehetőség lesz arra, hogy bármikor támadást lehessen indítani és így csökkenjen a passzív játékidő. Az egyik központi elem, amit a Legacy of the Void be kíván hozni az a konstans akció. A több harass lehetőség különbséget tesz majd két játékos között abból a szempontból, hogy melyikük képes effektívebben kezelni a mikróját.

Ösztönző erők az aggresszív játékra
A játékosok jobban szét lesznek szórva az adott pályán, ami ösztönzően hat majd a mozgékonyabb egységek használatára olyankor, amikor erre lehetőség lesz (például a Marine/Medivac drop).

Sereg mikró
Ha egy csatában a mikró nem számít sokat, akkor az kevésbé lesz érdekes. A Legacy of the Void egyik célja, hogy a mikrózást sokkal fontosabbá tegye egy-egy harc során, így azok kimenetele sokkal jobban fog majd függeni az adott játékos képességeitől.

A gyengébb egységek és képességek újraszabása
Az olyan egységeknek, mint a Corruptor és a Battlecruiser általánosságban véve több haszna lesz. A Legacy of the Void biztosítani fogja, hogy az egységek mindig képesek legyenek különböző módokon befolyásolni egy csata menetét.

Ezután a rövid elméleti bevezető után itt az idő végigtekinteni a konkrét változásokat is. Ezek gyökereiben fogják átalakítani a multiplayer élményt, de érdemes fejben tartani, hogy a játék megjelenéséig semmi nincs kőbe vésve.

Általános játékélmény változások

Két új dolog, ami kihatással lesz a StarCraft II alapjaira. Mindegyik változtatás célja, hogy a multiplayer párharcok sokkal akciódúsabbakká váljanak.

A nyersanyag mennyiségek módosulása
Az aggresszió elősegítésének érdekében a fejlesztők több helyet kívánnak adni a támadáshoz. Ezt gyors bázis terjeszkedéssel kívánják ösztönözni, így 33%-kal csökkentették a nyersanyagokat az ásvány- és a gázlelőhelyeken. Az egységek átalakításával ez biztosítani fogja, hogy a mid-game aggresszió sokkal hatékonyabbá váljon. Egy-egy ásványforrás 1000 egységet fog tartalmazni a jelenlegi 1500 helyett. A vespene gázforrások pedig 1700 egységet tárolnak majd a jelenlegi 2500 helyett.

A dolgozók kezdő létszáma
Azért, hogy általánosságban csökkentsék a játék passzív idejét,  a dolgozók kezdő számát hatról tizenkettőre növelték meg. A Command Center, Nexus és Hatchery által biztosított supply is ennek megfelelően nőtt.

Változtatások a Terran fajnál

A Terran faj két új egységet kapott. Az egyik a bio HERC, ami egy gyors mozdulattal képes hozzátapadni az ellenséghez. A másik pedig a Cyclone, ami képes lesz rázárni egy célpontra és bizonyos idő alatt óriási mennyiségű sebzést kiosztani még mozgás közben is.

Több már meglévő egység is markáns változásokon ment keresztül. A Siege Tank például már Siege Mode-ban is felemelhető, ám ekkor egy Medivac egész rakományterére szüksége lesz. A Thor második támadási módja lecserélődött egy automata gyógyítási képességre. Továbbá a Banshee és a Battlecruiser is új képességeket kaptak annak érdekében, hogy használhatóságuk megnövekedjen.

A Zerg fajt érintő újdonságok

A Zerg szintén két egységgel bővült. Visszatér a Lurker, amit a Hydraliskból lehet kifejleszteni. Támadni csak a földbe ásva lesz majd képes. A Ravager egységet pedig a Roachból lehet kifejleszteni és egy AOE támadással rendelkezik.

A fejlesztők változásokat eszközöltek a Corruptor, a Swarm Host és a Nydus Worm esetében is. A Swarm Host mostantól a felszínen is képes lesz használni a képességét és az általa tenyésztett sáskaraj mostantól repülni is képes lesz egy bizonyos fejlesztés után.

A Protoss fajt befolyásoló módosulások

A faj warp technológiája egy kis változáson esett keresztül, így a warp állapotban lévő egységek nagyobb sebzést fognak elszenvedni. Ennek a célja a Protoss elleni harass megerősítése és annak biztosítása, hogy a Protosst irányító játékosok taktikailag megfontolják, hogy mikor és hol warpolnak egységeket.

A jelenlegi tervek szerint a játék harmadik faja egyetlen új egységet kapott, ami a Disruptor nevet viseli. Eme mechanikus egység egy masszív AoE sebzéssel rendelkezik, így szükséges lesz ellene jól mikrózni.

A már meglévő egységek közül a Warp Prism, az Immortal, az Oracle, a Tempest és a Carrier is átfogó újításokon esett át. A Tempest például jelentős sebességnövelést kapott, és a jövőben csak földi egységeket lesz képes célba venni, de az Immortal is elvesztette a ‘Hardened Shield’ képességét és egy újat kapott helyette.

Új funkciók

Archon Mode
Az Archon Mode egy standard 1v1 meccs lesz… egy barátoddal! A mód kiválasztása esetén ketten fogtok egyetlen bázist irányítani. Az ellenfél lehet egy hasonló páros, vagy egy magányos játékos is, aki egyedül jelentkezett be, hogy szembeszálljon egy párossal. A mód során a társaddaé kell majd megegyeznetek, hogy hogyan osztjátok el a teendőket.

Automata versenyek
A Legacy of the Void az egymással való versenyzés egy teljesen új módját mutatja majd be. A kompetitív szellem fenntartásának érdekében megjelennek a napi és heti ligák, amelyek a már létező versenyek stílusát követik majd, így lesznek csoportkörök és playoff párharcok is.

Ezeket olvastad már?