Az esport rajongók pénzköltési szokásai az offline rendezvények hatására

Azt már tudjuk, hogy az esport rajongók szeretnek megjelenni offline rendezvényeken, egy új tanulmány most el is magyarázza miért van ez.

Az Eventbrite rendezvény szervező platform, ami eszközöket nyújt jegyvásárlásokhoz, és más logisztikai feladatokhoz, kisebb-nagyobb események rendezéshez, közzétett egy új tanulmányt: „ Az esportok hatásai: a játékosokra és az élő események befolyása” címmel, ami egyfajta profilalkotás azokról, akik megjelennek esport rendezvényeken.

A 2013 és 2014 alatt rendezett Eventbrite eseményeken mintegy 1,500 ember véleményére voltak kíváncsiak, és olyan kérdéseket tettek fel mint, hogy miért vesznek részt az emberek ezeken, kik ők, és persze, hogy mennyit hajlandók költeni.

Talán a legizgalmasabb információ morzsa mind közül, legalábbis az ipar egészsége szempontjából, az az, hogy ezek az offline események fellendítik a résztvevők vágyát arra, hogy játszanak még többet a játékkal és költsenek is többet miatta.

“Az élő eseményeknek megvan az erejük arra , hogy növeljék és irányítsák a vásárlási forgalmat. Pontosan ez az, amit mi is láthatunk a játékos közösségben, különböző esport versenyeknél, megmérettetéseknél.” mondta Christine Bohle az Eventbritetól.

Majdnem a fele az esport rendezvények résztvevőinek azt állította, hogy ők valószínűleg azon a héten vásárolni fognak játékkal kapcsolatos termékeket, amikor visszatérnek a rendezvényről. Részben azért, mert 74 százalékuk azt is mondta, hogy utána még többet még rendszeresebben fognak játszani az adott játékkal amikor hazamennek.

A játékfejlesztők azok, akik a legnagyobb irányítói az esportoknak. Az indok nagyon egyszerű: rendkívül magas bevételük származik belőlük. Annak, aki valaha megjelent egy ilyen eseményen ez kétségkívül nem meglepő. Elmenni egy helyszínre és átérezni az energiáját a hatalmas tömegnek, amikor az emberek feszülten figyelik minden egyes pillanatát egy fontos játéknak,  így nem nehéz hipnotikus állapotba kerülni.

Ez a jegy eladásokat is magába foglalja. A részvevők 19 százaléka hajlandó kipréselni magából mintegy 200 dollárnyi összeget egy jegyért. Valami, ami elhatárolja az esportot a hagyományostól, az a jelentős jövedelem forrásának kapuja. Még a legkisebb húzónévnek számító csapatok a Major League Baseball-ban is behoznak 30$ millió dolláros jövedelmet, a New York Yankees meg 260$ millió felett tör be. Vajon az esport is képes ugyan erre?

Az egyik kulcs a rendezvény látogatásban rejlik. Szerencsére 67 százaléka a résztvevőknek több esport rendezvényt szeretne, és 30 százalékuk el is megy három vagy több versenyszerű rendezvényre, 10 százalékuk pedig ötnél is többre. Habár 38 százalékuk tervezi, hogy nemzetközileg is utazzon a részvételért, többen szeretnék, hogy az otthonukhoz közel rendezzék az eseményeket.

Azok, akik elgondolkodnak azon, hogy az esport élménye nem összemérhető a hagyományos sportéval, nem kell aggódniuk: 80 százaléka a résztvevőknek azért jön , hogy lássa a kedvenc játékosát, csapatát versenyezni. Ez az igazi különbség egy esport rendezvény és egy általános gamer találkozó között, és az egyik dolog, ami azzá teszi az esportot ami—az érzelmi elkötelezettség, ami hozzáköt a játék élményéhez.

„Ez a szenvedély és exkluzívitás hatása az, ami valós jövedelemmé alakul” állítja a tanulmány.

“Ezek az élő rendezvények hatékonyan reklámozzák a játékokat, míg egyben inkrementális vásárokhoz vezetnek. A tanulmányok kimutatták, hogy miután az emberek megjelennek az élő eseményeken, utána mohó fanokká válnak és még több pénzt költenek a játékra. Ez egy remek hír a szponzorok számára is , mert valószínűleg a játékosok azokat fogják jobban venni, amiket bemutattak a rendezvényen, miközben és miután megjelentek. ”

Múlthéten, a Newzoo piackutatási cég nyilvánosságra hozott egy hosszadalmas riportot az esport iparról, azt állítván, hogy képes elérni közel 500$ milliós jövedelmet 2015-re. Mi az elsődleges mód, hogy fellendüljön a bevétel? A rendezvények. A rajongók többet akarnak, és hajlandók is többet fizetni értük.

2014-ben az esport rendezvények stadionokat töltöttek meg szerte a világban. Miután a Riot a World Championshipre eladott 45,000 férőhelyet a Sangam Stadionan a múlt évben, azt mondta, hogy nagyon nehéz lenne felülmúlni azt az eseményt, de több hasonlót lehetne rendezni.

És ez az amit a rajongók követelnek.

 

 Forrás

Fordította: Agárdi Annamária

Ezeket olvastad már?