Az amerikai Oktatási Minisztérium szerint a jövő oktatásában a játékok is meg fognak jelenni

Kategória: Edukáció, Hírek, Kutatás

Az Indiana Egyetem új tanulmánya szerint, rengeteg amerikai diák legalább annyi időt tölt el videójátékozással, mint amennyit az iskolábajárással.

Néhányan biztosan úgy értelmezik majd ezt, hogy a videójátékok lerontják egy egész generáció oktatását, de az amerikai Oktatási Minisztérium egy lehetőséget is meglátott ebben: egy esélyt arra, hogy újra feltalálják az oktatást, ami sokkal relevánsabb lesz a mai diákok számára.

„Ha rápillantasz egy diák életére… rengeteg tanuló akár tízezer órát is eltölthet videójátékokkal mire leérettségizik. Ez majdnem ugyanannyi idő, mint amennyit az iskolában töltenek,” közölte Erik Martin, az amerikai Oktatási Minisztérium Játékok a Tanulásért munkacsoport vezetője.„El lehet képzelni, hogy melyik tevékenységet érzik magukhoz közelebb.”

„Az iskolából kikerülés pozitív élményét kívánjuk átültetni oly módon, hogy amikor az iskolában ülnek és lényegbeli dolgokról tanulnak, akkor is ugyanazt a fontosságot érezzék. Ezt az áthidalást kívánjuk biztosítani.”

Április 21-én tartották New York városában az első Játékok a Tanulásért konferenciát [a program a 12. Games for Change Festival része volt – a fordító], ahol oktatási szakértők, diákok, tanárok, illetve játékkiadók és -fejlesztők is megjelentek. A konferencia rendezői azt várják ettől az eseménytől, hogy sikerül majd lebontani a falat, ami a fejlesztők érdeke és az oktatási jellegű játékok között húzódik. A végkifejlet, amit a szervezők remélnek, pedig új utat fog megnyitni az oktatási jellegű videójátékok osztályterembe való bemutatására.

„Úgy vélem, hogy az oktatási közösség készen áll arra, hogy a jelenlegi technológiát innovatív módokon használja fel,” mondta Richard Culatta, az amerikai Oktatási Minisztérium oktatási technológiákért felelős igazgatója. „De úgy gondolom, hogy nagyban függünk azoktól az emberektől, akik ezeket az eszközöket és megoldásokat készítik.”

„Az üzenet egy része, amit itt megpróbálunk kommunikálni az az, hogy ha nevelő jellegű játékokat fejlesztesz, akkor fel kell venned a kapcsolatot a tanárokkal és különböző iskolai vezetőkkel annak érdekében, hogy biztosra menjél, hogy az elkészített programod eléri a szükséges oktatási színvonalat.”

Az előadások közül kettőt az Ubisoft tartott. A kiadó beszélt a nevelő jellegű Rocksmith gitárjátékáról és a Just Dance táncolójáték egészségügyi előnyeiről. Ami meglepetés volt, hogy az Ubisoft előadást tartott a hihetetlenül népszerű bérgyilkos játékáról, az Assassin’s Creedről is. „A legeslegelső Assassin’s Creedtől kezdve, ami a harmadik keresztes háború idején játszódott, a legújabb darabig, a Unity-ig, a fejlesztőcsapat óriási energiát fektetett be a történelmi pontosságra,” nyilatkozta Michael Beadle, az Ubisoft PR társigazgatója. „Az évek során szerte az Államokban hallottunk egyetemekről, ahol kiegészítő eszközként használták ezen játékokat, hogy összehasonlítsák azzal, amit a könyvekből megtanultak a diákok, vagy hogy szimplán csak vizuálisan is láthassák, hogy egy adott kor hogyan is nézett ki.”

Beadle rámutatott az Assassin’s Creed 2-ben szereplő reneszánsz építészet pontosságára, illetve arra a munkára, amit kulturális és nyelvi szakértőkkel végeztek a sorozat harmadik részében, hogy a lehető legpontosabban mutathassák be az irokéz amerikai őslakosokat.

„Minden játék rendelkezik egy adatbázissal, amit a játékosok felfedezhetnek, hogy további kulcsfontosságú történelmi pillanatokról tudjanak meg többet, “ tette hozzá. „A történelem egy központi része az Assassin’s Creed sorozatnak és tudjuk, hogy ez több millió játékosnak mutatott be fontostörténelmi személyeket és eseményeket.”

Az egész napos konferencia a legújabb jele, hogy az Oktatási Minisztérium elismeri a játékok nevelésre való erejét. Továbbá, ahogy Culatta hozzátette, a minisztérium kész arra, hogy tovább segítse az igényes játékok oktatásban való megjelenését. Valójában azt mondta, hogy elkerülhetetlen a játékok oktatásban való megjelenése a jövőben.

A konferencia egy közvetlen válasz Barack Obama elnök ConnectED kezdeményezésére, amivel többek között az Internet kapcsolatot kívánja biztosítani az iskoláknak szerte az országban. Ebből az összekapcsolásból származik az ötlet, hogy játékokkal sokkal praktikusabbá lehetne formálni az oktatást.

„Mindezzel természetesen megjelent egy új kihívás, hogy mit is kezdünk majd ezzel kapcsolattal, illetve összekapcsolhatósággal?,” mondta Culatta. „Hogyan használjuk majd fel ezt, hogy ne csak elektronikus tankönyveket hozzuk létre, ami nem célunk.”

„Nagy felelősség azt kérdezni, hogy ‘Hogyan is hozzunk létre igazán lenyűgöző tartalmakat és szimulációkat, amiket aztán a diákok használni is fognak?’”

Nagyjából fél éve tartotta a minisztérium a legelső White House Game Jam eseményt, ahol jól ismert játékfejlesztők jelentek meg, hogy olyan programokat készítsenek, amik képesek megfelelni bizonyos tantervi előírásoknak. „Hatalmas siker volt,” tette hozzá Culatta. „Mindez pedig csak egy egyfajta első kör volt.”

A White House Game Jam programot követően a minisztérium kiadott egy fejlesztői útmutató kézikönyvet, ami tíz lehetséges utat mutatott be, amivel az applikációk, játékok és egyéb eszközök használhatóak az oktatás során.

A konferencia a megoldás második lépése volt; egy szélesebbkörű beszélgetés, ami rengeteg embert magába foglalt a játékiparból és az oktatás világából is.

Eljön az az idő, amikor nem csak a kormánynak kell majd elismernie a játékok erejét és azok lehetőségeit, hanem a társadalomnak is.

Az eredeti cikk Brian Crecente írta a Polygon oldalán.

Ezeket olvastad már?