Minden sportban csalnak. Ez nem túl szerencsés, de egy világban, ahol mindenki nyerni akar ez elég ok arra, hogy néhány ember átcsábuljon a sötét oldalra. Így történik ez az esport világában is, ugyanakkor többen elmondták már, hogy ez csak a sport felnövését és kiszélesedését jelenti.
Néhány hónapja volt csak, hogy a CS:GO közösséget megrázta egy csalással átitatott botrány, ami során profi játékosok estek alá kemény vizsgálatoknak, amelyek során bizonyítaniuk kellett, hogy tényleg képesek profi teljesítményt nyújtani.
Az ilyesfajta stressz nem tesz jót a játékosoknak, főleg, ha potenciálisan dollármilliók forognak kockán – ugyanakkor van segítség a Valve (hírhedt) csalásellenes rendszerén (VAC) túl is. Sőt, mindenféle szoftveres megoldásokon túl is.
David Titarenco, egy 28 éves egykori profi CS játékos és anti-cheat programíró létrehozott egy kis darabka hardvert, ami segítséget tud majd nyújtani, hogy megszabaduljanak a csalóktól a professzionális gaming scene-ben. Game:ref az eszköz neve és egy egyszerű alapelv folytán jelentősen nehezebb lesz megkerülni – mivelhogy csatlakoztatni kell hozzá az egeret. Az eszköz így az egér fizikai mozgását hasonlítja össze a képernyőn történő mozgással. A cikk a továbbiakban a megalkotóval készült interjút közli.
Honnan jött a Game:ref alapötlete? Gondoltad volna, hogy a csalók elleni harc következő lépése egy hardveres megoldás lesz?
Az eredeti ötlet a CS:GO matchmaking miatti frusztrációmból fakadt. Néha napján szeretnék kikapcsolódni és játszani egy-egy CS mérkőzést. Ez viszont szinte mindig csak időpazarlást eredményez. Csalók ellen játszani nem jó móka és ezt akarom megoldani. Tudtam, hogy a szoftvereknek milyen korlátjai vannak, így a válasz egyszerű volt: hardver. A konzolokon szinte egyáltalán nincsenek csalók, mert a hardveres háttérbe vannak beépítve anti-cheat megoldások. Szükségünk van erre PC-ken is.
A nemrég történt CS:GO csalási botrány késztetett arra, hogy elkezdesz dolgozni a Game:ref-en?
Teljes mértékben. Először ez csak egy hobbi projekt volt, hogy kitöltsem az időmet, de aztán egy teljesidős ötletté vált. Úgy véltem, hogy ez nemcsak olyan játékokon tudna segíteni, amik nyilvánvalóan gondban vannak, mint például a CS:GO, WarZ, DayZ, az ArmA sorozat, de olyan címeken is, mint a Dota 2, League of Legends, vagy a Blizzard fejlesztés alatt álló FPS címe, az Overwatch.
A múltban profi szinten játszottál CS-vel; rendelkezel ebből fakadóan valamilyen tudással azt illetően, hogy a játékosok és a liga szervezők pontosan mit is akarnának?
Szeretek erről így gondolkodni. A profi CS-s múltam miatt tudom, hogy a csalók állandóan problémát jelentettek. Az elmúlt 15 évben bármikor, ha online játszottál ébernek kellett lenned. Még akkor is ha olyan cégek, mint a Valve, ESL és még az ESEA is próbálja megoldani a helyzetet, nyilvánvaló, hogy a jelenlegi szituáció nem túl színvonalas.
Hogyan mutatnád be a terméket egy laikus számára?
Az eszköz szimplán összehasonlítja a mozgást, amit a játékos végez az egerével és ami a képernyőn történik. Ha a két dolog nem egyezik meg, akkor a játékos csal. Könnyű megérteni, ha megértjük a triggerbot működését. A triggerbot mögött annyi áll, hogy a szoftveres csalóprogram ‘szimulál’ egy egérkattintást, amikor valaki belelép a célzókeresztedbe. Ugyanakkor maga a játékos nem kattintott! Ezt a Game:ref hardverével képeses vagyunk látni.
Úgy tűnik, hogy ez az eszköz leginkább az FPS játékokra van kitalálva. Gondolod, hogy a MOBA és RTS címek is képesek lennének alkalmazni?
Teljes mértékben. A Dota 2-ben már vannak illegális auto-last-hit makrók és auto-skill-use hack megoldások, amiket több ezren töltöttek le. Alapvetően ezek mind ‘triggerbotok’ csak nem az egérrel, hanem a billentyűzettel állnak kapcsolatban. Nagyon egyszerű ezeket észlelni.
Hol ér véget a Game:ref? Milyen korlátjai vannak?
Jelenleg a Game:ref csak szoftver alapú csalásokat észlel, de vannak ötleteim, amivel wallhack, ESP és más hardveres hackeket is tudna érzékelni, de egyenlőre csak a bevitel alapú csalásokra koncentrálok. Rómát sem egy nap alatt építették fel.
Mi a baj a jelenlegi szoftveres anti-cheat megoldásokkal? A csalók és hackerek mindig találnak kiskapukat, amivel megkerülhetik a rendszert?
Úgy vélem, hogy a kérdés bárki által könnyen megválaszolható, ha az illető háromnál több meccset játszott a Valve CS:GO matchmakingjével, vagy lecsekkolta a Dota 2 subredditjét. A csalók szabadon mozognak és megölik a játékélményt. Néhány esetben egész játékokat csinálnak ki. WarZ egy hatalmas kedvenc volt, ahogy a Rust is, egészen addig, amíg a csalók szó szerint ki nem belezték őket. Ha az indie fejlesztők a játékkészítésre tudnának koncentrálni ahelyett, hogy megállás nélkül a csalókat bannolják, akkor a multiplayer indie játékoknak szép jövője lehetne.
Milyen reakciókat hallottál a profi játékosoktól?
Elértem már néhány játékost a Complexity és SK.Gaming csapatoktól, illetve néhány nagyágyú streamert is. Mondhatni mindenki egyetért azzal, hogy az online PC élményt sokkal élvezhetőbbé kell tenni. Ha a konzolokon képesek voltak kiírtani a csalókat, akkor a PC-nek miért kellene lemaradnia?
Mit gondolsz, mikor fogsz kilépni a Kickstarterre? Vagy vannak még bugok és további elsimításra váró teendők?
A projekt ma indult el a Kickstarter oldalán (itt megtalálható – a ford). Jelenleg teljes munkaidőben dolgozok a prototípus utolsó simításain. Ha a projekt elég támogatást gyűjt össze, akkor a következő lépés a fejlesztők és a LAN szervezők bevonása lesz. Nyilvánvalóan több pénz, nagyobb hatást fog kiváltani az egész játékos közösségből. Remélem minden össze fog jönni!
Az eredeti cikket Jon Partridge írta a Redbull honlapján.
Na most ezzel egy probléma van.Ezt a saját gépünkre kell csatlakoztatni,ahol a mi csalásunkról,vagy nem csalásunkról kapunk…valamit,eddig csak annyit látok,hogy kimutatja,de semmi mást nem tesz,pedig ennek server-sidenak kéne lennie a működőképességhez.Vagy client-sidenak,amit a szerver automatikusan feltelepít,és hozzá kell férnie az alap inputhoz,különben nem megy a játék.De ez eddig szép meg minden,csak nem megoldás.
“Offline” mérkőzésekre, LAN-okra, világbajnoki dontőkre lett kitalálva szerintem, ahol a nagyszínpadon leül az 5-5 harcos, a sajáét kis egerével, amit kötelező ebbe a kis bizbaszba dugnia, sajna a random netes Versengőzésben nem fog segíteni, de a profik szintjén sokat dobhat a latba
Helyszínen rendezett LAN versenyeken nem veszik észre,ha csal valaki?Mármint ott alapból egyáltalán hogy lehet?(bár ha lehet,akkor ez oda tényleg valamiféle megoldás :) )
Volt már rá példa.
Jönnek majd az egér emulátorok és az egész mehet a kukába… a csaló program emulál egy egeret és vége az Anticheat HWnek…
Hogy Emulálja ha nem az adott rendszerre kötik rá hanem egy másik gépre ? Hoppá …. Jah és mind ez Lanon esedékes o.O , Ez egy igazán nagy hülyeség amit leírtál . De az igaz hogy folyamatosan kell fejleszteni mert hanem könnyen rájönnek a titkára .
Tökmindegy, hogy vannak-e csalók, a smurf-erek ugyanúgy elrontanak minden második játékot…
Én csak annyit nemértek, hogy ennek mi értelme? :D Mármint a csaló srác vesz egy ilyet , és beledugja a saját egerét, hogy lebukjon? :D
Nem! Versenyen kotelezo lesz ezt hasznalni. Aki meg nem akarja hasznalni akkor annak ott az ajto es a VAC bann az accjan :)
Elolvastátok a cikket? Leírja, hogy profi játékosok körében alkalmazható, ergo versenyeken/lanokon, ahol lényegében rengeteg pénz forog kockán.
Az, hogy te feljutsz valamelyik játék legnagyobb rankjába még nem jelenti azt, hogy versenyen is tudnál teljesíteni, teljesen más az egész. :) Nem te vagy a profi legjobb rankkal, ha nézőtérrel szemben nem tudsz mit teljesíteni.
Kár hogy nem valami 5euros dologok és csak ezel tudnál játszani… Csalóknak még eltörni a kezüket…