Minden, ami a Dota 2 observer mindentlátó szemei mögött van

Kategória: DOTA2, esport, Interjú, Nemzetközi esport

Purist Thunderwrath, az Omniknight is jól tudja, hogy nehéz mindentudóvá válni. Továbbá Dota 2 mindentlátóként sem egyszerű az élet, ezért is vannak ilyen kevesen, akik megfelelőek ehhez a feladathoz. Egyikőjük a kiváló operatőr mágus, Jonathan ‘PimpmuckL’ Liebig.

Amellett, hogy programozást tanul Németországban, PimpmuckL célja, hogy növelje a játékbeli observer munkaszínvonalát. Az elmúlt hónapban szerepelt az ESL One Frankfurt epikus méreteket öltő LAN versenyén, valamint a BTS és a DotaPit is felfigyelt rá, mint lehetséges observer. Alábbi interjúban megismerhetitek hogyan indult a pályafutása, hány óra alatt tudja valaki mester szinten elsajátítani ezt a művészetet, illetve, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki a nézők szemévé váljon a Dota 2 egén.

Hogyan kezdődött el mindez?
Még régen, a The International 2 után kezdtem el sok Dota meccsét nézni, és szemet szúrt, hogy a DotaTalkTV, egy streamsorozat, ami rengeteg SEA Dota meccset közölt. Hogy finoman szóljak, a stream elég rossz minőségű volt és aztán küldtem egy üzenetet Lilynek, hogy szívesen kisegíteném a stream terén, így neki csak a közvetítéssel kellene bajlódnia. Később visszajelzett egy ajánlattal, így vele közösen pár száz SEA meccset gyártottunk le.

Egy observer milyen képességekre épít?
Rengeteg meghozott döntés arra épül, hogy az observer magabiztosan érti a játék adott állapotát. Például egy trilane vs. trilane felhozatal esetén ezt rendkívül fontos jól mutatni. Ha az agresszív triót lelövik, akkor az adott csapat hátrányba kerül, ezért ezt követni például elsődleges.

Sok minden jön a játék érzéséből, illetve a tapasztalatból is. Amikor a TI2 során nagyon rákaptam a Dotára, akkor közel tízezer órányi játékot néztem végig. Ez végsősoron sokban segített, hogy megértsem a játékot, hogy aztán a nézőknek a legfontosabb dolgokat tudjam mutatni.

Továbbá a versenyek előtt sokat készülök is. Például ha Storm az S4-ből szerepel Sumail QqP-ja ellen, akkor rájuk különösen figyelnem kell, mert mindkettőjüknek szokása agresszívan játszani.

Hogyan oldod meg, hogy a közvetítők mondatai és a képen láthatóak ugyanarról szóljanak?
Ez az egyik legnehezebb feladat a hosszabb versenyek során. Figyelned kell a közvetítőkre, követned kell a gondolatmeneteiket és a párbeszédhez releváns dolgokat kell mutatnod. Ismételnem kell csak, hogy a játék, a meta és a játékosok megfelelő ismerete a kulcs.

Mit teszel abban az esetben, ha te észrevettél valamit, ami felett ők elsiklottak?
Ez függ attól, hogy ki a közvetítő. Néhányan nem szeretik, ha az observer ‘segíti’ őket, így ez esetben csak csendesen követem őket, míg mások – főleg néhány elemző stílusú közvetítő – kedvelik az ilyen fajta támogatást.

Tapasztalatom szerint a leggördülékenyebb élmény a nézők számára úgy készül, ha a közvetítők azt látják, amit én követek. Ha pedig valami extrának kívánnak utánajárni, akkor használják a saját állomásukat.

Melyik volt a kedvenc versenyed, ahol eddig dolgoztál?
Nos, offline versenyből eddig csak kettőn vettem részt: az ESL Frankfurt döntőn, illetve a TI5 kvalin. E kettő közül a frankfurti verseny jobban bejött. Szinte éreztem a nézők kiáltásait az aréna aljában, ahol a gépem volt. Szuper tapasztalat volt.

Jobban preferálod, ha a stábbal elkülönítenek benneteket, vagy inkább lennél a tömeg közepén?
Szerintem egy nagyon hangos tömeg elég zavaró tudna lenni. Továbbá megvan az előnye, ha a stábbal egy helyen vagy, valamint hallom náluk a közvetítés hangjait, így át tudom érezni a közönség hangulatát.

Nagyon fontos végig koncentrálni, különösen, amikor rengeteg akció zajlik a pálya egy adott szakaszán – kritikus fontosságú, hogy minden második másodpercben rápillants a minimapre. Az egyéni killek is nagyon fontosak az adott meccs szempontjából, de legalább annyira nehéz a megfelelő momentumot elkapni. A tömegben ülve pedig ez biztos, hogy még macerásabb lenne.

 

Az eredeti interjút Chris Higgins készítette a RedBull Esports honlapján.

Legfrissebb bejegyzések