Blizzard esport sorozat: Heroes of the Storm

Szerző:
Kategória: Heroes of the Storm, Ismertető

A Blizzard Entertainment az egyik legnagyobb játékstúdió a piacon, ennek köszönhetően minden lépésüket árgus szemekkel figyeli a gamer társadalom. A legendás cég olyan címeket tett le az asztalra, mint a Warcraft, Starcraft vagy a Diablo sorozat. Minden játékához egészen elképesztő méretű és kidolgozott univerzum társul, amit számos könyv, képregény és novella őriz.

A  Hearthstone megjelenésével új vizekre evezett a cég, és a legújabb trendeknek megfelelően kipróbálta magát a Free to Play játékok piacán. Az ötlet működött, a Hearthstone játékosok száma a közelmúltban elérte a húszmilliót, a különböző streamer oldalakon pedig az egyik legnézettebb játék. A kártyajáték megőrizte Blizzard termékek szellemiségét, vagyis könnyű elsajátítani, de nehéz profivá válni benne.

Következő blogsorozatom arról fog szólni, milyen szerepet tölt be a Blizzard a mai esportok világában. Hogyan teljesít egy olyan cég ezen a piacon, amelynek generációkon átívelő sikerei, az új kor hajnalára visszafogottabb képet mutatnak. Ez a blog elsősorban a jelenre koncentrál, de időnként elkalandozunk majd a múltba is, mivel a Valve mellett az egyik legmeghatározóbb, elsősorban PC orientált stúdióról van szó, így annak történelmét érdemes felidézni a fiatalabb játékosok előtt is. Blogsorozatom első része a Blizzard szerepével foglalkozik a MOBA műfaj világában.

Hóvihar a MOBA őslevesben

Ki lehet jelenteni hogy a MOBA műfaj a legnépszerűbb jelenleg a PC játékok világában.         A League of Legends és a Dota 2 sikere, megkérdőjelezhetetlen. A versenyeket rengetegen nézik az interneten, stadionokban és mozikban.Ebben például idén Magyarország rekordot döntött, mivel Európában itt néztek a legtöbben egy helyen és egy időben esport közvetítést a Lurdy moziban. Hát kétségbe vonja még valaki, hogy van jövője a hazai esportnak?

Azt azonban kevesen tudják, hogy ha nincs Blizzard nincs MOBA sem. A Warcraft 3 megjelenése után, az emberek elárasztották a Battle.net szervereket, hogy egymás ellen is kipróbálhassák a tudásukat. A játék közössége erős volt, és ahogy lenni szokott, itt is létrehoztak saját pályákat és modokat a rajongók. Így a közösség erejéből, közel 10 hosszú évvel az új generációs társai megjelenése előtt, a Battle.net szerverein létrejött a Defense of the Ancients nevű custom map, ismertebb nevén a DOTA!

Univerzumok csatája

A Warcraft Dota sikeres lett, versenyeket is rendeztek belőle, de akkor még nem olyan világot éltünk mint ma. A World of Warcraft átütő sikerének köszönhetően pedig, nem jelent meg új Warcraft epizód azóta sem. A Dota átkerült a Valve alá, ahol feltámasztották a címet, ami hatalmas siker lett és a League of Legendsel közösen elhozták az esport új aranykorát. Ma milliók foglalkoznak ennek köszönhetően ezzel a két programmal, az először Blizzard All Stars majd Blizzard Dota címen futó játékra pedig éveket kellett még várni. Majd tavaly a Blizzcon elhozta a bejelentést, megszületett a Heroes of the Storm, amiben a Blizzard univerzumokból ismert karakterekkel harcolhatunk, és ami számos újdonsággal kívánja megújítani a műfajt. Lássuk mik ezek:

  • Fektetett pálya: A Heroes of the Stormban jelenleg 5 map található, ezek mindegyikén más stratégiát kell alkalmazni a győzelem érdekében. A hagyományos MOBA játékoktól eltérően, itt fektetve vannak a pályák. Ez azért jó, mert nagyobb a látótér. Ha pedig fixált kamerát használunk, akkor a karaktertől kis távolságra elmozdítható a látómező, ez apró, de hasznos újdonság.
  •  Közös fejlődés: A játékban nincsenek ruhák, a karakterünket menet közben választható talentek segítségével erősíthetjük. A fejlődés is közös, nincsenek egyéni szintek, így az egyik ösvényen visszahozható amit a másikon elvesztünk. Ha elmegy a net, vagy egy lusta játékossal futunk össze, sincs veszve minden.
  • Botok a játékban: A Heroes of the Storm üditő újdonsága, hogy ha egy játékos AFK, kilép a játékból vagy megszakad az internetkapcsolata, akkor a rendszer a helyére rak egy gépi karaktert, amíg vissza nem tér. Ez segíthet benne, hogy ne vezessen egy ember hiánya miatt a biztos vereségbe a csata.
  • Rövid, intenzív mérkőzések: A többi MOBA játéktól eltérően, itt rövidebbek a mérkőzések. Csupán 20 perc alatt lezavarható egy meccs. Ez több okból is jó dolog. A harcok sokkal kiélezettebbek és gyorsabbak. Hiába rövidebb a játék, ebben a 20 percben nagyon oda kell figyelni, egy hiba is problémákat okozhat. Viszont ha kifogunk egy kevésbé magas értelmi szinten álló játékost társunknak, akkor nem kell elviselnünk 45-50 percen keresztül.
  •  Ward rendszer és mellénk álló csatlósok: A pályák úgy vannak felépítve, hogy bizonyos pontokon találhatunk különböző szörnyeket, amik megölésük után mellénk állnak. Így több fronton tudunk pusholni, miközben mi máshol ténykedünk. A ward rendszer sem szokásos, itt bizonyos stratégiai pontok elfoglalásával tudunk wardozni, ha elfoglaltuk a pontot akkor láthatjuk a körülötte történő eseményeket.
  •  Hős szintek: Nem csak a profilunkat, de a hőseinket is külön szintezhetjük, amik először különböző képességeket adnak, majd később goldot, és a külsőnket is átfesthetjük. Ezek a skinekre is érvényesek.

A Blizzard tehát kísérletet tesz arra, hogy betörjön a már jelenleg is túlzsúfolt MOBA piacra. Ez részben már most sikerült, hiszen a játék Alpha verziójában is átlagosan 3 millió gamert láthatunk online egy időben. A komolyabb esport csapatok pedig már képviselik magukat a különböző kissebb kupákon. Ilyen a Fnatic az SK vagy a Cloud9. Tehát a Heroes of the Storm sikerre van ítélve.

A cég új stílusa pedig, miszerint nagyon szorosan, a játékosokkal együttműködve fejlesztik a programot, szintén bizakodásra adhat okok. A következő részben a Heartstone lesz a téma, milyen utat járt be annak elődje, a Warcraft gyűjtögetős kártyajáték. Tudatosan szeretnék párhuzamot húzni az online póker világával és megbeszélni ennek a sikeres programnak a hátterét. A Blizzardal foglalkozó blog sorozatunkban, minden játékról szó esik majd amit kiadtak, maradjatok velünk és ismerjétek meg ezt a legendás céget.

Ezeket olvastad már?
Showing 2 comments
  • Esportbarat

    Köszönet az érdekfeszítő bejegyzésért. A fektetett pálya nyomán jól jönne a megértéshez egy kép a cikkbe. De ezt leszámítva nagyon flott írás. Várom a folytatást.

    • Bounty

      Köszi szépen a dicsérő szavakat :)