Magyar csillogás az ESL bajnokságon!

Végső online szakaszába érkezett az ESL délkelet-európai bajnokságának selejtezője, ami azt jelenti, hogy játékonként már csak a régió legjobb nyolc csapata versenyez azért, hogy bejusson a TOP3-ba. Mindez pedig a továbbjutást jelenti majd a november végén, a PlayIT rendezvényén megrendezésre kerülő offline döntőre. A magyar csapatok aktivitásukkal, és teljesítményükkel egyaránt biztos jelét adták annak, hogy szeretnék hazai közönség előtt  magasba emelni a kupát.

Rekord nagyságú nevezés!

A verseny helyi selejtezőkkel indult, mely eldöntötte melyek azok a csapatok, akik saját országukat fogják képviselni a nemzetközi szakaszban. A selejtezők után egyértelműen kimondható, hogy a legnépszerűbbek a magyarországi selejtezők voltak, hiszen a Counter-Strike: Global Offensive selejtezőkön összesen 193 csapat adta le nevezési szándékát (átfedés lehet). Az összes résztvevő országot tekintve ezt a számot csak a törökországi selejtezők tudták ”megközelíteni” 106  csapattal. Hasonló aktivitást mutatott az adriai régió selejtezője is, melyen a két selejtező alatt összesen 85 csapat szeretett volna részt venni. Ezt a szembetűnő különbséget támasztotta alá a Last Chance Qualifier nevezettjeinek összetétele is, mely egy összevont, minden ország számára nyílt selejtező volt. Ez a selejtező volt a legnépszerűbb, melyre összesen 145 csapat nevezett, mi összesen 70 magyar csapatnak szurkolhattunk. Az országok külön CS:GO selejtezőire mindent összevetve 508 csapat nevezett, mely arányaiban a következőképpen oszlott meg:

  • Magyarország - 193 csapat
  • Törökország - 106 csapat
  • Adriai régió - 85 csapat
  • Görögország + Ciprus - 58 csapat
  • Bulgária - 38 csapat
  • Románia + Moldova - 28 csapat

Hasonló arányú különbségeket produkáltak a League of Legends selejtezők is. Összesen 107 csapat nevezett a magyar selejtezőkre, a második legaktívabb selejtező szintén Törökországé volt 98 csapattal. A többi ország ebben a tekintetben mérföldköves lemaradást mutatott.

Magyar CS:GO dominancia a csoportkörben!

A népszerű selejtezők után a nemzetközi csoportkört sem vették félvállról a magyar csapatok, hiszen a Pixel, az Ancients és az Orgless csapata is egyaránt első helyezést ért el a csoportjában, így ez azt jelenti, hogy összesen a régió legjobb nyolc csapatából, három hazánkat képviselte a versenyen. A TOP8-ban, a Pixeltől máris búcsúzni kényszerültünk azonban összehasonlításképpen érdemes megnézni az I. hivatalos szezon csoportkörét, ahol az akkor Magyarországot képviselő csapatok, hajszál híján, de második helyen jutottak tovább. Később aztán csak egy csapatnak, a TeamRocknak sikerült az offline szereplést kiharcolni, jelen pillanatban pedig úgy áll, hogy akár négyből három magyar csapat is lehet a budapesti döntőn.(Update: Az Ancients és az Orgless egyaránt kvalifikált az élő eseményre, így a WildCard selejtezőt megnyerő csapattal együtt összesen a 4 résztvevőből 3 magyar és 1 bolgár csapat fog megküzdeni az 1500 eurós fődíjért!)

Nyögvenyelős mérkőzések LoL-ban!

A magyar selejtezők után két LoL csapat a Pusztito5 és a Wonder-Stag e-Sports csapata szerezte meg a jogot a szereplésre. Előbbiről elmondható, hogy nagyon szoros mérkőzések után, de kiesett, utóbbi pedig szintén hihetetlen szoros csatákon keresztül, de továbbjutott a csoportból. Ezután viszont hamar búcsúzni kényszerült a címvédő Different Dimensiontől. A CS:GO-ban észlelhető magyar dominancia hasonló módon LoL-ban a görögöknél vehető észre, akik tizenhatból öt csapattal képviselték magukat a csoportkörben, ebből pedig három tovább is jutott. Annyira azért nem kell szomorkodnunk, hiszen magyar résztvevője biztosan lesz a versenynek, amit a jövőhéten induló Wildcard selejtező biztosít, melynek győztese egyenesen a TOP4-be juthat be.

Aktivitás vs. játékfelfogás

Nem lehet egyértelmű következtetéseket levonni a kiemelkedő aktivitás és a minőségi szereplés között azonban az mindenképp látszik, hogy CS:GO-ban mind gondolkodás, mind pedig játéktudás tekintetében egy picit kezdünk elszakadni a régió többi csapatától. Ugyanakkor LoL-ban hiába játszunk sokan a játékkal és hiába érdekel tömegeket itthon is egy világbajnokság, vagy épp egy ahhoz kapcsolódó mozis közvetítés a játékkal való tudatos gyakorlás, célok kitűzése és külső bajnokságokon való indulás még csak egy nagyon szűk játékosréteg gondolataiban fogant meg. Ugyan a Wonder-Stag e-Sports csapatának  egyelőre be kell érnie a nemzetközi TOP8-cal, nagy esélyesei az utolsó Wildcard selejtezőnek. Győzelem esetén, talán a csapatnak sikerülhet felhívnia magára a figyelmet és teljesítményükkel többeket tudnak majd ebbe az irányba mozgatni, ha már a hazai véleményvezérek, és közösségi oldalak kevésbé tartják fontosnak ezt a magyar esport számára kulcsfontosságú felfogásbeli váltást és azoknak reflektorfénybe helyezését, akik időt és energiát nem kímélve gyakorolnak és rendszeresen képviselik hazánkat rangos hazai, vagy épp nemzetközi versenyeken.

Ezeket olvastad már?