A korábbi NBA bajnok, Rick Fox szerint a H1Z1 lehet az esport új üdvöskéje

Szerző:
Kategória: Beharangozó, esport, H1Z1

A H1Z1 még egy béta fázisban lévő túlélési akció játék és talán az esport következő nagy ígérete. Legalábbis ezt gondolja Rick Fox, az Echo Fox csapat tulajdonosa.

Fox a játékot úgy írja le, mint a videojátékos Éhezők Viadalát: a játékban annyi történik, hogy ledobnak 150 játékost egy pályára és a többi már rajtuk múlik. Szerezzenek fegyvert, bújjanak el, vagy vegyék fel a kesztyűt és vessék magukat a harcokba, addig amíg csak egy nem marad, a végső túlélő.

Fox a többszörös NBA bajnok már most maradandó nyomot hagyott az esport vásznán, hiszen olyan népszerű játékokban van csapata, mint a League of Legends vagy a Counter Strike: Global Offensive. De nem csak követni akarja a trendeket, meg akarja határozni azokat. A tűz közelében akar lenni, még akkor is ha megégetheti magát.

A H1Z1 még durván bétában van, és az, hogy esport lesz-e belőle, még nagyon kérdéses. Az mondjuk tisztán látszik, hogy népszerű, sok ismert streamer játszik vele (gondolok itt Forsenre vagy LIRIK-re) és egész jó nézettséget is generál. Mindezt csak azzal éri el, hogy jó nézni. De ettől még nem biztos, hogy esport alapanyag. A Hearthstone a nézettség alapján a legnagyobbak között van, mégsem mondható el róla, hogy a legnagyobbak között lenne kompetitív szemszögből rápillantva. Sok HS streamer van és közülük sokaknak kiterjedt rajongó bázisa, mégis ez azért nem látszik meg a közvetített bajnokságokon. Ugyanez a H1Z1 esetében is így lehet: egy bizonyos streamer élet-halál harcára lehet, hogy sokan kíváncsiak, de esportként csak akkor lehet létjogosultsága, ha be tudja vonzani a nagy csapatokat és játékosokat.

„Érdekesnek kell lennie, hogy sokan nézzék” – mondta Fox, amikor arról kérdezték, hogy mi tesz egy játékot esporttá. „Ez pedig megvan a H1Z1-ben.”

Ez pedig elég lehet ahhoz, hogy a Daybreak játéka odaérjen az esport palettára. Az igaz, hogy a League of Legends és a DOTA 2 nagyon népszerű, de ha valaki nem ismeri a játékokat, akkor azért nagyon nehéz megérteni. Még ha valaki tisztában van a videojátékokkal, akkor is nehéz felfogni a különböző varázslatokat, képességeket, karakterkasztokat és stratégiákat. Annak érdekében, hogy mindent megértsen az ember, nem árt leülni és megnézni, hogy mi mit csinál. Ez a H1Z1 esetében nem így van.

  • Ledobnak egy csomó embert egy realisztikus pályára.
  • Az egyetlen cél, hogy csak egy maradhat életben.
  • Ha meghalsz, a játéknak vége.
  • Aki utoljára marad talpon, az nyer.

Ez egy olyan túlélő sztori, amit már nagyon sokat láttunk a mozivásznon vagy könyvekben. Az Éhezők Viadalának sikere után a játék reklámozása nem tűnik túl nehéznek. Ha rákényszerítesz egy adag embert, hogy a végsőkig harcoljanak egymással, akkor az sokakat fog érdekelni. Ez már a római gladiátorok kora óta így van.

2

Fox szerint a hardcore és laza játékok között a híd a H1Z1 lehet.

„A gondolat, hogy ebben a környezetben csapatok (több mint kettő) harcoljanak egymással, egyszerűen felvillanyoz” – mondta Fox. „Ilyet én még nem láttam, de még látni akarom, ahogy kifejlődik. Ebben a pillanatban még nagyon sok felé elindulhatnak, ha esporttá akarnak válni. Mindig ezt mondom, amikor a Daybreak fejlesztőivel beszélgetek. Szeretem a versenyt, mint fogyasztó és a játékuk a verseny legtisztább formája. Ezen kívül, mint fogyasztó ismerem a verseny szórakoztató pontjait is, tudom mi az a home run, a touchdown vagy a zsákolás. Akármilyen sport analógiát idetehetnék most. Ha lenne egy bajnoksági keret, ahol csapotok vetélkedhetnének egymással egy tabellán, mint a Twin Galaxiesben és hetente lennének mondjuk versenyek, na az iszonyatosan ütős lenne.”

Miután vett egy LoL és CS:GO csapatot, Rick Fox következő lépése nem igazán tűnik tradicionálisnak. Azt gondolnánk most jöhet egy DOTA 2 vagy egy Overwatch csapat, két olyan játék aminek nagy a rajongóbázisa. Ehelyett Fox választása a H1Z1-re esik. Nem akarja keretek közé terelni a szervezetét, mint üzletember és vezető úgy dönt, hogy ő akarja alakítani a trendeket és nem a trendek őt.

Mielőtt a LoL a világ legnépszerűbb esportjává vált, olyan emberek alapítottak csapatot, mint Andy „Reginald” Dinh a Team Solo Mid tulajdonosa. Még nem telt el egy évtized és Dinh csapata ma a világ egyik legnagyobb esport szervezete, és a srác az első volt, aki milliókat keresett azzal, hogy tudta hogyan építsen fel egy csapatot és hogyan építsen köré márkát.

Fox az NBA korszakából már megcsinálta a szerencséjét, nem kell kockázatot vállalnia, de mégis azt teszi. Sokan úgy gondolták, a többi híres tulajdonoshoz hasonlóan Fox sem fog törődni a dolgokkal, mindent ráhagy majd az embereire. De ez első hat hónapja, mint tulajdonos nem is lehetne ennek a teljes ellentettje: a játékosok istenítik Foxot, mint apafigurát, aki motiválja őket a mérkőzéseik előtt, közben és után és azon kívül, hogy ennyi időt fordít a játékosaira, folyamatosan a következő lépésen dolgozik.

Az Echo Fox nem azért van az esport világában, hogy abból pénzt csináljon. Karrier lehetőségeket akar létrehozni, és forradalmasítani akarja az egész esport üzleti világot. A H1Z1 esetében a Fox & Co. úgy gondolja, megtalálta amit keresett. Ha a megfelelő döntéseket hozzák és megtalálják a megfelelő csapatokat, akkor – úgy vélik – a játék ledöntheti a hardcore és a sokkal lazább stílusú játékok közötti falat. Végül is a tradicionális sportok és az esportok is szórakoztatni akarnak, miért ne élhetnének egymás mellett békében?

„Csak azért mert valamit esportnak sorolnak be, az nem jelenti szükségszerűen, hogy az esport” – véli Fox.

Ez pedig a legnagyobb kihívás, ami ez Echo Fox előtt áll. Az elkövetkezendő hetekben bejelentik az első profi játékosokat és csapatokat, majd pedig a H1Z1 bajnokságai is elkezdenek testet ölteni. Végső soron nem túl rég még a LoL-ra is azt mondták, hogy túl színes, túlságosan kaotikus és nagyon nehéz követni. Öt évvel később a játék a mainstream esport élharcosa lett.

A H1Z1 nem az első, de nem is az utolsó játék, ami reméli, hogy az esport következő nagy dobása lesz. A Rocket League, a Hearoes of the Storm, de még az olyan megszokottabb játékok is, mint a Madden vagy az NBA 2K is folyamatosan be akar törni az esport fellegvárába. Ezek után pedig, csakúgy mint maga a játék, Rick Fox is csatába indul, hogy szakértelmével és jó befektetői érzékével együtt ő legyen az, aki utoljára talpon marad.

Írta: Tyler Erzberger, ESPN Forrás: espn.go.com

Legfrissebb bejegyzések