A Valve ismét megmutatta, hogy mindig képes új reformokkal előrukkolni, amikor bejelentette, hogy támogatásáról biztosítja a kompetitív játékokat. Az általuk bevezetett újítások remélhetőleg példát mutatnak a csapatoknak, valamint a bajnokságok szervezőinek. Egy dolog biztos: ha a Valve eddig nem keltette fel az esportolók figyelmét, most majd biztosan mindenki felfigyel rájuk.
A csapatok „népszerűsítése” játékon belül
A játékon belüli csapattámogatás már az esportok kezdete óta hiányzott. Még azon játékok sem rendelkeztek ilyen lehetőséggel, melyeket kifejezetten az esport közösségeknek szántak készítőik. Mit értünk csapattámogatás alatt? Egy funkciót, mely magában a játékban népszerűsíti a csapatokat, egyedi logójuk feltüntetésével. Ha valaki egy meccset néz, láthatja majd a csapatok logóit, ezzel tudni fogja, hogy hol keresheti kedvenc csapatát.
A Valve ezt átalakította.
Idézet a bejelentésből:
a „The Defense”lesz a Csapat rendszer első tesztje, ahol a játékosok azonosíthatják magukat a Dota2-ben, mint egy profi csapat tagjai és itt információkat adhatnak meg magukról. Emellett a csapatok különböző megmozdulásairól statisztika készül, így a játék érzékeli a meccset a profi csapatok között és felhasználja az adatokat, hogy a játékot még színesebbé tegye.”
A Csapat rendszer megengedi a csapatoknak, hogy a logójukat kihelyezzék a saját oldalukon, a térkép különböző pontjaira. Ez megnöveli a csapatok népszerűsítését. Miért fontos ez ennyire? Például, a fenti képen, a népszerűsítés ezen szintje segít az embereknek, hogy felfedezzék a Copenhagen Wolves csapatát, mikor meglátják a logójukat. Amikor megnézed a New York Yankees logót, egy örök nyertes baseball csapat ugrik be. Persze nem biztos, hogy mindig ilyen nagy dolgokra gondolsz, amikor meglátod, de hát ez nézőpont kérdése. A cél ugyanaz: Mikor valaki meglátja a Wolves logót, mindig arra fog gondolni, amit legutoljára látott tőlük. Ez lehet jó vagy rossz tapasztalat, de addigra a csapat már biztosan beleégett a néző elméjébe.
A cégek nagyon sokat fizetnek azért, hogy egy ilyen fajta reklámot kapjanak játékon belül.És a Csapat rendszernek itt még nincs vége.
A legnagyobb támogatók (szponzorok) hirdetése.
A Valve lehetővé teszi a csapatoknak, hogy elhelyezzék a szponzoraikat a zászlajukon, melyek a csapatok bázisán láthatóak. Lásd a fenti illusztrációt.
Az egyik legnagyobb bonyodalom a csapatoknak, hogy szponzoraiknak helyet találjanak. Ha valakit szponzorálnak, azt általában a közvetítéseken szokták mutatni, így a rajongók láthatják a márkajelzéseket kedvenc játékosaik pólóikon. De mivel csak a legnagyobb játékosokat mutatják közvetítéseken, szükségtelen mondanom, hogy a befektetés lassan térül meg, hacsak nem vagy ott az összes nagyobb rendezvényen.
A Valve ezen a téren is változtatott.
A csapatok ilyenfajta reklámoztatásával, mint a szponzorok mutatása a játékon belül, kielégítette azok igényeit. Garantálhatom, amikor a csapatok megmutatják a lehetséges szponzoroknak azt, amit a Valve kidolgozott, biztosan igent mondanak majd. Mi lenne, ha az Intel támogatná a Quantic csapatát, az AMD pedig az Evil Geniuses csapatát? Akkor megszületne egy gigantikus harc a két piacvezető chipkészítő vállalat között, a szponzorált DotA csapataik által.
Ez a fajta támogatás volt az, amire a csapatok mindig is vártak. Most már a névtelen csapatok is könnyedén elérhetnek szponzoraikkal akár a legnevesebb mérkőzésekre, bár a Valve még tartogat egy-két meglepetést.
Nézd a játékot, támogasd a bajnokságot!
Nemrégiben a Valve előállt azzal a funkcióval, ahol a nézőknek megadatott az a lehetőség, hogy nézhessék a mérkőzéseket a játék kliensükön keresztül, miközben az általuk kiválasztott kommentátort hallgathatják. Nézhetted a Nyugati selejtező döntőjét az mTw és a NEXT.kz között úgy, hogy a saját kamerádat mozgathattad a játékban, miközben Tobi Wan csodálatos kommentárja járta át a pályát.
A Valve bejelentésében az is szerepelt, hogy ezt minden versenyükre megpróbálják majd kiterjeszteni. Ezt a szolgáltatást fizetősnek szánják, de a pénzösszeg egy része a verseny támogatására fordítódik majd.
Hirtelenjében Valve csökkentette a vele szoros kapcsolatban álló szponzorok számát a bajnokságok szervezésén. A „The Defense” ára 5$ volt. Erről olvashatunk az oldalukon:
„Mostmár teljes mértékben nyomon tudod követni minden pillanatát a mérkőzéseknek, HD minőségben. Állítsd át egyenes nézetbe, kövess egy játékost, használd a kommentátor irányítását, vagy görgess, amerre csak szeretnél, hogy le ne maradj a meccs egyetlen másodpercéről sem.”
Forrás: The Defense
Ez nem csak a szervezőknek, de a rajongóknak is kedvez. Egy rajongó így részese lehet a nagy játékosok mérkőzéseinek (mely talán jobban is néz ki, mint az online közvetítéseken) és követheti azt, akit akar, odanézhet, ahol éppen varázsolnak, és olyan információkat kaphat, amire éppen kíváncsi. Mindenkit lázba fog hozni ez a fajta Dota 2 élmény.
Összességében, a Valve megváltoztatta a játékot, a bajnokságokat és ez a DotA 2-életében nagyon izgalmas élményeket szül. A Valve azt üzeni minden játékfejlesztőnek: „kössétek fel a nadrágot, a játék elkezdődött!”