SMITE konzolon, a világ élvonalából – Péntek Dávid interjú

Szerző:
Kategória: Interjú, smite

Pár hónapja épp egy cikkhez gyűjtöttem adatokat az esportsearnings.com-on, amikor megakadt a szemem egy zászlón. Természetesen magyar volt. Kiderült, hogy a január eleji, 175 000 dolláros összdíjazású SMITE 2016 Xbox One Invitational világbajnokságon egy honfitársunk, nevezetesen Péntek “Zenborne” Dávid is részt vett, s aktuális felállásukkal a világ legjobb 4 csapata közé verekedték be magukat. E hatalmas teljesítmény interjút kívánt :)

Esportmilla: Kevés honfitársunknak sikerül az, amit te idén januárban megtettél, nevezetesen, hogy egy adott játék legrangosabb világversenyének fináléjába jutottál. Mit kell tudni Zenborne-ról? Milyen úton-módon jutottál el addig, hogy meghívjanak egy ilyen versenyre?

Az atlantai világbajnokság kapujában

Az atlantai világbajnokság kapujában

Péntek Dávid: Mint már említettétek Péntek Dávid [a képen balra – a szerk.] vagyok és Zenborne névvel játszok Support rolet Xbox One Smiteban. A PC-s első szezon után bejelentették a Smite-ot Xbox One-ra is így bár abszolút semmi Smite kompetitív PC-s múlttal, de elkezdtem játszani alphában Xboxon. Nem sokkal a bétába kerülés után csapatkapitánya lettem egy csapatnak, amiből az egyik tag és én maradtunk már csak, mire a világbajnoksághoz értünk. Értelemszerűen roster change-ek voltak időközben különböző okok miatt. Nyáron bejelentették az online kvalifikálókat amit az ESL szervezett, és aminek a második fordulóját megnyertük, így harmadik kiemeltként mentünk a European Qualifierre Leicesterbe, november végén. A négy csapatos verseny elődöntőjében a második kiemeltet vertük meg 2-0-ra, majd a döntőben régóta nagy riválisunkat a Paradigm Xbox csapatát 3-1-re, ezzel 12000 dollárt nyerve, valamint a meghívást a Smite 2016 Xbox One Invitationalre. Atlantában került megrendezésre az SWC, ahol pedig 3-4.-ik helyet értük el a harmadik helyért való meccs hiánya miatt.

ESM: Szóval a 3/4. helyosztó tényleg nem lett lejátszva?

PD: Tényleg nem, ezen a SWC-n sem PC-n, sem Xboxon nem volt meccs a harmadik helyért, sajnos.

ESM: Hogyan alakult ki ez a felállás? Ha jól látjuk, négy angol társad van. Kint élsz netán Angliában?

PD: Sajnos vagy nem sajnos de világbajnokság után feloszlattuk csapatunkat, bizonyos embereknek más terveik voltak stb. Így már nem velük vagyok egy csapatban, de egyébként tényleg ez volt a felállás a világbajnokságon. Kezdetleges versenyeken ismertük meg egymást nagyrészt, és az akkori csapatom folyamatos alakulásával illetve roster change-ek révén alakult ki ez a felállás. Amúgy itthon élek.

ESM: Kik alkotják a mostani csapatod? Látod az esélyét, hogy idén is a döntőbe kerüljetek?

PD: Jelenleg a 3. szezonra készülve a Hi-Rez bejelentette az általuk szervezett hivatalos ligát is, az SCL-t, amely a PC-s SPL-hez fog hasonlítani: Európában az első spliten 4 csapattal, míg Amerikában 6 csapattal, ami a végén, körülbelül nyár közepén egy LAN-nal fog zárulni. Ennek összdíjazása 100 000 dollár. Így formáltunk egy csapatot egy volt PDG-s játékossal, Hydrával. Öt hete játszunk együtt, szóval nincs még meg a legtökéletesebb synergynk, de háromszor sikerült megnyernünk a heti rendszerességű HiRez Qualifiert amiből összesen 6 volt. Jelenlegi felállásunk tehát a következő: Gnome, Hydra, Atonement, Zenborne és Headhunter (solótól ADC-ig sorrendben). Abszolút, sőt sokkal nagyobb potenciált látok a mostani csapatban, mint a tavalyiban.

smitek

ESM: Ha jól tudom, jelenleg éppen egy kvalifikációs versenyen vesztek részt. Mi is pontosan ez, és hogyan álltok?

PD: Így van, előző hétvégén lett vége az utolsó HiRez Console League Qualifiernek, ami egy 6 héten keresztül tartó versenysorozat volt, aminek a pontrendszerében a második helyet sikerült elérnünk, bosszantó 5-pontos lemaradással az elsőtől, ami főként az első két hétben még összeszokatlan csapatként való versenyzésnek tudható be.A Pro Leagueben azonban ez a seedelés nem fog számítani.

ESM: Tervezitek, hogy hivatásos, fizetett játékosok legyetek? Egyáltalán a Smite konzolos részlegében vannak fizetett csapatok és játékosok?

PD: Ez nagyon sok dologtól függ, jelenleg nem igazán tudok erre konkrét választ adni.

ESM: Amúgy mivel foglalkozol vagy épp mit tanulsz?

PD: Ősszel kezdek majd egyetemen tanulni Bécsben nemzetközi gazdaságot.

ESM: Hogyan tudod beleilleszteni a felkészülésetek az IRL életedbe és miből is áll ez?

PD: Hetente több scrim (edzőmeccsek), meccs utáni megbeszélések, replay nézés, illetve tournamentek. Általában a napom úgy van alakítva, hogy ezekre legyen időm, bár mindegyik tulajdonképpen (a versenyeken kívül) este felé szokott lenni, tehát viszonylag fixek az időpontok mindig, így ez egy kicsit segít a szervezésben.

ESM: Kicsivel több, mint egymillió forintot nyertél. Megkaptad már? Mire költöd/költötted?

PD: Igen, mindkét versenyről megkaptuk már a díjazást és valószínűleg megtartom az egyetemi évekre.

ESM: Tervezed-e, hogy a nagyobb nyereményalap miatt átnyergelsz konzolról PC-re?

PD: Sokan felvetették már ezt mind csapattársak, mind külsős emberek is, de egyelőre nem tervezem.

ESM: Főként az FPS-ek körében, de lépten-nyomon előjön az a kérdés, hogy egyáltalán hogyan lehet konzolon FPS-t játszani… Smite-ot hogyan? Milyen perifériákkal tolod?

PD: Én személy szerint mindig is inkább konzol játékos voltam, főleg ha COD-okról beszélünk, így abszolút nem volt nehéz a Smite-ot kontrollerrel elképzelni. És mivel 3rd person nézőpontból látjuk azt, így nagyon sokan mondták, hogy a Smite Xboxon olyan, mintha erre a platformra tervezték volna eredetileg, annyira jól portolták át. Jelenleg az alap kontrollerrel, Kontrolfreekkel az egyik analógon, valamint egy Razer BlackShark headsettel.

ESM: A – szokás szerint – némileg erősebbnek tartott PC-s mezőny miben különbözik a konzolostól? Amúgy szerinted is van minőségbeli eltérés a PC-s irányba?

PD: PC-n egérrel és billentyűzettel sokkal másabb, de főleg könnyeb a képességeket használni. Emellett jobban lehet juke-olni, mint Xboxon. Sőt, mivel sok képességet sokkal könnyebb irányítani/használni, így egy kicsit a meta is más Xboxon mint PC-n. Emellett a PC-s scene már több mint 2 éve létezik, így természetesen PC-n tapasztaltabb játékosok vannak mint Xboxon.

ESM: Mennyiben segítette a világbajnokságon elért sikert, hogy a SMITE konzolos részlege még fiatal?

PD: Erre valószínűleg csak kicsit később a szezon vége felé tudnák választ adni, amikor már látnám, hogy az előző szezonhoz képest mennyit változott a scene.

smite3kESM: Mit tanácsolnál azoknak, akik hozzád hasonlóan magas szinten szeretnék űzni a játékot? Hogyan tudják elérni ezt, mi kell ahhoz, hogy egy magyar játékos tier 1-es csapatban játsszon?

PD: Motiváció, kitartás és sok sok gyakorlás.Nyílván ez nagyon sok tényezőtől függ, ám ezt a hármat tudnám fő meghatározó tényezőknek mondani.

ESM: A jelenlegi, tisztán magyarokból álló topcsapataink – bármely esport játékot is nézzük – világszinten nincsenek magasabban rangsorolva, mint tier 3-4-5. Szerinted mi akadályozhatja őket abban, hogy feljebb lépjenek? Mi lehet azon kevés magyar játékos sikeressége mögött, akik külföldi társakkal át tudott törni ezen a szinten (gondolok itt Vizicsacsira, mumusra, FLASH-re, Horecre, Scheffre vagy éppen rád)?

PD: Nem tudom sajnos, pedig nagyon jó lenne tisztán magyarokból álló tier 1-es csapatokat látni.

ESM: Végezetül arra lennénk még kíváncsiak, hogy hogyan látod a konzolos játékok jövőjét, akár csak a SMITE-ot magát, de akár ha az összes játékot vesszük számba?

PD: Nagyon remélem,hogy egyre több és több konzolos játék lesz majd versenyszerű, hiszen a HALO-n, a COD-on, amelyek már több éve mennek, látszódik, hogy a konzolos játékok is nagyon sok embert érdekelnek. Tehát remélem, hogy mind a SMITE, mind a többi versenyszerű konzolos játék is fejlődni fog.

ESM: Ezt mi is szívesen látnánk! Köszönjük az interjút, további sok sikert!

Legfrissebb bejegyzések