Egy teljesen egyedülálló, pénzdíjazásos versenysorozatot indított az ESL, melynek elsődleges célja a délkelet-európai országok esport közösségeinek felkarolása. Magyarország a régióban betöltött szerepe folytán komoly lehetőségekhez jutott. A nevezés már elindult, ne maradjatok le.
Elismerően nyilatkozott a magyarországi ESL szekció kiugró aktivitásáról a South East Europe Championship megbízott vezetője, miután hazánk a délkelet-európai régió egyik legdinamikusabban fejlődő nemzete. A rendszeres kupáknak és online kvalifikációknak köszönhetően folyamatosan növekszik a résztvevő játékosok száma, ezt pedig az ESL országokra bontott statisztikái is visszaigazolják.
A magyar ESL nagyon pörög, ezt pedig díjazák
A nagyszerű eredmények kiemelt státuszba repítették Magyarországot, ennek köszönhetően összevont selejtezők helyett minden játékból saját kvalifikációkat rendezhetünk. Külön vállveregetést érdemel a magyar World of Tanks szakosztály, ugyanis az aktív játékosok és versenyek száma hazánkban a legmagasabb! Nem véletlen, hogy a SEEC szervezőségének döntése értelmében Magyarország kivételes módon négy World of Tanks csapatot delegálhat a nemzetközi mezőnybe.
Mindent összevetve, beérett az elmúlt esztendők kemény munkája, melyhez a magyar admingárda mellett az ESL-en résztvevő játékosok ugyanúgy hozzájárultak. A South East Europe Championship kiváló lehetőséget biztosít hazánk játékosai, csapatai számára, hogy bemutatkozzanak a nemzetközi porondon és tapasztalathoz jussanak.
Habár a délkelet-európai régió nem hemzseg a topcsapatoktól, ez semmilyen formában sem minősíti a SEEC jelentőségét. A környező országok nincsenek hiányában erős és fejlődésre vágyó játékosokból, csapatokból. Elég megemlíteni az idei ESWC résztvevő bolgár GPlay együttesét, a szintén bolgár HSBG-t, az egykori iNationt vagy éppen a GamePub, nEophyte.ROCCAT gárdáját. És a CS:GO mellett még nem is beszéltünk a többi SEEC játékról.

A döntőig vezető út
Összesen öt versenyjátékban lehet nevezni a South East Europe Championship magyar selejtezőire, ezek a következők: League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, World of Tanks, Hearthstone és StarCraft 2.
A döntőkbe hazai, majd nemzetközi online selejtezőkön keresztül lehet bejutni, a rájátszás mérkőzéseit pedig az ESL kölni stúdiójából közvetítik a legismertebb kommentátorok.
A résztvevő országokat hat régióra osztották, minden egyes régió meghatározott számú játékost/csapatot delegálhat a nemzetközi mezőnybe. Ennek alapján Magyarország négy World of Tanks, három CS:GO és két LoL csapattal, illetve három Hearthstone, valamint két StarCraft 2 játékossal vehet részt a nemzetközi selejtezőkön.

A nemzetközi selejtezőkre hazai szervezésű kvalifikációikon keresztül lehet bejutni. Itthon minden játékból két selejtező kerül megrendezésre, ahonnan a legjobb 4 kvalifikálhatja magát a 8 fős/csapatos hazai nagydöntőbe. A nagydöntő helyezettjei közül annyian jutnak tovább a nemzetközi selejtezőbe, ahány helyet az ESL meghatározott Magyarország (és a többi ország) számára.
A nemzetközi selejtezőbe bejutott játékosokat/csapatokat ezután négyes csoportokba osztják, ahonnan az első két helyezett bekerül a rájátszásba. Ahogyan korábban már említettük, a döntők során már az ESL kommentátorai közvetítik az egyes összecsapásokat, a magyar selejtezőkről természetesen a megszokott hazai közvetítők gondoskodnak.
Nevezz a selejtezőkre!
A magyar selejtezőkre már minden érintett játékban elindult a nevezés az ESL megújult oldalán.
Counter-Strike: Global Offensive
World of Tanks
League of Legends