Befektetés a játékosok jövőjébe – a WGL terjeszkedése

A jelenlegi játékosok nagyrésze szponzorok és versenygyőzelmek által, illetve streameléssel és a videóik YouTube-ra való feltöltésével keresik a pénzt. Jelenleg még messze vagyunk attól a ponttól, hogy a játékosok többsége rendes fizetséget kapjon azért, hogy versenyezzen.

A Riot az LCS viszonylag egy korai stádiumában bevezette a fix fizetéseket, valamint a legtöbb profi csapat fizet a játékosaiknak egy meghatározott összeget, amiért az adott szervezet színeiben tűnnek fel, de ez még mindig nem túl elterjedt a kevésbé népszerűbb játékok körében.

Tier, Tier, Tier

A World of Tanks Wargaming League következő szezonjában egy háromszintű rendszer kerül bevezetésre. A legtöbb liga esetében csak a legmagasabb szint az a hely, ahol igazi támogatást kapsz azon kívül, hogy részt vehettél egy versenyen. A Wargaming League által tervezett Arany, Ezüst és Bronz szintek kicsit másképpen működnek majd és a különböző szintek más-más támogatottságot biztosítanak majd az adott csapatoknak.

A Bronz szint támogatottsága egyszerűen kezdődik. Főleg tanácsokkal szolgál, hogyan kell csapatot létrehozni, szervezeti működést fenntartani, illetve az alapvető dolgokat ismerteti, amik ahhoz kellenek, hogy feljebb lehessen jutni. Aztán jön az Ezüst szint, ahol a Wargaming abban fog segítséget nyújtani, hogy a csapatok hogyan működjenek fél-profi szinten; ez jelenthet szponzorok szerzését, vagy bármi mást, amire szüksége van az adott csapatnak.

wargaming-league-prize-information-for-gold

Az Arany szint 16 csapatot foglal majd magába, ahol aztán ez a program igazán tud majd csillogni azzal, hogy egyedi lehetőségeket nyújtanak minden játékosnak – a Wargaming minden játékosnak és csapatnak rendszeres fizetést fog nyújtani.

A következő szezon során nagyjából 26 millió dollár kerül felhasználásra, ami biztosítani fogja, hogy a Wargaming League nagyobb és jobb legyen. Ebből 3 millió dollár fog az Arany szint játékosainak a fizetésére menni. Ezt össze se lehet hasonlítani azzal, hogy a 2014-15-ös Wargaming szezon nagydöntőjének nyereményalapja 300 ezer dollár volt.

Victor Kislyi, a Wargaming CEO-jának a játékosok támogatása a legfontosabb dolog, amit valaha is tenni tudna az esport kiszélesítéséért. A nagydöntőt megelőzően minderről egy sajtótájékoztatón, illetve az azt követő Q&A során hosszasan beszélt. A nap során végül sikerült röviden is összefoglalnia az üzenetét.

victor-kislyi-in-a-2015-interview

“Ez egy üzlet. Ha ilyen szinten játszol, akkor nem igazán egyszerű, hogy még egy nappali állást is fenntarts. Keményen kell gyakorolnod és sokat kell utaznod is. Ez egy igazi szakma,” mondta szenvedélyesen. “Ez nagyon izgalmas. A játékokról és a versenyekről szól.”

A játékosok szeretete

A játékosok ilyesfajta szeretete jól megmutatkozik abban, hogy a Wargaming esport szekciójában foglalkozó 50 ember hogyan is dolgozik a világ számos pontján – ténylegesen azért dolgoznak, hogy a játékosok és a nézők is egyaránt jól érezzék magukat a World of Tanks profi világában.

A szabályok megváltoztatása egy remek példa erre. Az előző nagydöntője után több játékos is szót emelt a Wargamingnél a verseny menetrendjét illetően. Azt állították, hogy a játékok túl lassúak és passzívak, ami sok campeléshez és döntetleneket eldöntő mérkőzésekhez vezettek. Ezek miatt a meccsek túl hosszúra nyúltak.

A visszajelzések alapján aztán a Wargamingnél hozzáfogtak, hogy valami újat találjanak ki. Erre a nagymértékű kiadó-játékos közötti együttműködésre nem sok példa akad a vezető esport címek között.

Kislyi elégedett a jelenlegi verseny formátummal, mert a játékosok és a rajongók is örülnek neki. “A jelenlegi rendszer együttműködik a játékosokkal. Gyors, sok akciót biztosít és mókás is. Ez a te üzleted, ahol nem tűrheted el, hogy a meccsek egymás után döntetlenben végződjenek,” mondta. “Most jól néz ki. Látod az akció és az energiát.”

Igaza is van. A tömeg nagyon energikus. Több ezren töltötték meg a helyeket, hogy a legjobb csapatokat nézzék a krakkói világdöntőn. Ez a csúcspontja annak, amit Kislyi annyira akart: bizonyítani, hogy nem csak a levegőbe beszélnek, hanem tesznek is a dolgokért.

Tudja, hogy a Wargaming nem a legnagyobb cég az esport világában, de ez számára nem téma. Nagyon tud örülni a Riotnak, a Blizzardnak és bárkinek is, aki az esporttal dolgozik. Csak annyit akar, hogy a Wargaming jól végezze a dolgát. “Örülünk mindenki sikerének,” mondta. “Csak remélni tudom, hogy ők is örülnek annak, ha valami jót csinálunk itt a Wargaming League berkein belül.”

 

Az eredeti cikket Alex Rubens írta a RedBull honlapján.

Ezeket olvastad már?